Wie das Spiel wird auch der Patch 1.00.25 für Stargate: Timekeepers über Steam ausgeliefert. Dieser enthält einige Verbesserungen zur ersten Staffelhälfte, also den ersten sieben Episoden, die für Stargate: Timekeepers bislang verfügbar sind.
In den Patch Notes (siehe unten) wird angemerkt, dass man das Feedback der Fans wahrgenommen und bestmöglich in den Patch hat einfließen lassen.
Zu den Verbesserungen gehören nun, dass sich der taktische Modus auch über eine alternative Steuerung problemlos öffnen lässt, dass die Minimap während Mission 7 fehlerfrei angezeigt wird, dass sich Feinde wieder in Bewegung setzen, nachdem sie von einem SG-Team-Mitglied abgelenkt wurden, und mehr.
Patch Notes 1.00.25
General fixes
- Tactical Mode should now execute properly on Alternative Controls
- Achievement involving opportunities should be unlockable now (If you are sure that you discovered all opportunities, click on opportunity in Mission 1 again)
- In specific cases resolution will be set to native one to prevent bug with vertical resolution from happening
Characters and enemies behavior
- Sam should not be detectable anymore when opening ammo boxes in disguise
- Fixed issue when disguise was not loading again after saving in Drop Disguise sphere
- Enemies will not lock themselves in body examining state; they will not behave weird when body is in unreachable place
- Fixed situation in which enemy distracted by player was not continuing his patrol
Fixes in missions
- Fixed an issue in which Mission 3 sometimes could not load properly after disguising Sam as Svirda
- Disabled clicking on wheel in Mission 3 when Max isn't on second vantage point that mission
- Minimap on Mission 7 will now display properly after load
- Mission 6 teleporter opportunity is now behaving properly; clipping through rings was removed
Technical fixes
- Optimisation of save game icons
- Fixes in ragdoll
- Polishing animations